יום שבת, 21 בנובמבר 2015

NYCC 2015 - רשמים וביקורות


 NYCC 2015 - רשמים וביקורות

מלבד סאן דיאגו קומיק קון, ניו יורק קומיק קון הוא כנס חנונים אמריקאי נוסף שבו מוצגים צעצועים שנערך לפני חודש בערך. תמיד חשבתי שמדובר בכנס קטן, אך השנה ראיתי תצוגות רבות של צעצועים למרבה ההפתעה. ייתכן והכנס היה כך תמיד ולא ידעתי, מאחר ורק בשנה האחרונה התחלתי לקרוא בעודאתר חדשות נוסף של צעצועים.  בכל זאת, הכנס הזה אינו חשוב כמו סאן דיאגו קומיק קון וכנסים אחרים, לכן אתייחס אליו בקצרה ואדון בדברים שמצאתי לנכון.





DC Super Hero Girls









לפני כשנה בערך, כמדומני חברת מאטל (Mattel) הודיעה על כך שהיא מתכוונת להוציא קו צעצועים לילדות המבוסס על הדמויות הנשיות מהקומיקסים של די.סי.. כשראיתי לראשונה את הציורים של הדמויות חשבתי שיכול להיות לזה פוטניציאל אדיר, על אף שהסגנון של הציורים לא היה משהו. הייתם מצפים ממני להיות הראשונה שתתמוך בובות אופנה של גיבורות/נבלות על, אבל כמו תמיד מטאל מפשלים בכל מה שקשור לדי.סי. -_-.  הנה הסיבות למה הקו הזה גרוע מאוד בעיני (ראיתי שלא מעט אנשים דווקא אוהבים אותו>_>) ; כמעט כל הבובות חסרות הבעת פנים ובמקרה הטוב בעלות הבעת פנים חמודה, זה גרוע. הן אמורות להיות גיבורות על, אלוהים אדירים! היה צריך להיות להן הבעת פנים כאילו הן עומדות לכסח למישהו את הצורה או לפחות להיראות קשוחות במקום להיראות כאילו הן עומדות לקרוא לכל חיות היער או לעכברושים כמו סינדרלה. הראש שלהן גדול מדי ביחס לגוף, אפילו אם מדובר במראה קרטוני. היחס בין הכתפיים לראש שלהן דומה יותר לשל ילדה בת ארבע מאשר נערה. ניחא אם שאר הגוף היה בעל מראה של דמות צ'יבי. דבר נוסף, הגוף שלהן לא מספיק שרירי. שוב הרעיון שהן אמורות להיות גיבורות על-_-. עצם העובדה שהן לא נראות דקיקות כמו רוב בובות האופנה, לא בהכרח אומר שהן שריריות, יתר על כן הגוף שלהן נראה כמעט זהה לחלוטין ל-Ever After High (קו אחר של בובות אופנה בבעלות מאטל) מה שמעיד על עצלנות משהו. לבסוף, מאטל הכי פישלו עם אחת הדמויות האהובות עליי ביותר, הארלי קווין*-*! מאטל החליפו את החיוך הזדוני/משוגע של הארלי קווין בחיוך הקריפי וחסר החיים של ברבי;_; , כמו כן הם צבעו לה את הרגליים במקום לתפור לה גרביונים. היא בובת אופנה, לכל הרוחות! מלבד בובות האופנה הכושלות, מטאל יוציאו גם דמויות פעולה במיוחד עבור הקו. הדמויות נראות הרבה יותר טוב מהבובות עצמן ולמרבה הפלא מטאל "גילו" שאפשר לעשות חיבורים אסתטיים לדמויות פעולה *ייאי*, אם כי הייתי מעדיפה חיבורים כפולים>_>. לדמויות הפעולה הקטנות יש פרופורציות תקינות, ייתכן ואני אשיג אחת אם תהיה מישהי שתמצא חן בעיני ויתברר כי הן בגודל 15 ס"מ לכל היותר. ביום שבו מטאל יאבדו את הרישיון שלהם לדי.סי. אני מבטיחה לכם שהבלוג הזה ישמח לאיד ויחגוג, אפילו אם מדובר במעבר לחברה גרועה יותר.  מטאל עושים לדי.סי. מה שגו'אל שומקר עשה לבאטמן , תעשו לעצמכם טובה ואל תראו את הסרט הנוראי הזה, תסתפקו בפארודיות.








Batman Animated



במעבר לא חד בכלל מצעצועים גרועים של די.סי. לצעצועים גרועים נוספים של די.סי. :/ . כבר כתבתי על הקו הזה בפוסט על סאן דיאגו קומיק קון. למיטב זכרוני, אין בתצוגה דמויות פעולה חדשות שיצאו מאז SDCC. בהתחלה דווקא חיבבתי את הקו אבל ככל שראיתי יותר ויותר ביקורות על הצעצועים שלו הבנתי שהוא גרוע בעליל. החיסרון העיקרי של הקו הוא החיבור המכוער הזה בין הירכיים לאגן,  במקום שיהיה לצעצועים חיבור כדורי קלאסי שהוא הרבה יותר טוב מבחינה אסתטית ופונקציונלית, "הגאונים" שם החליטו שיש להם רעיון לחיבור "טוב יותר"-_-.  אפשר לראות ולהרגיש בסרטוני ביקורות איך אנשים מכריחים את עצמם לאהוב את הצעצועים האלה כי הם מבוססים על סדרה קלאסית אהובה. בתור מי שגם חולה על הסדרה הזאת, אני חייבת להודות שהצעצועים האלה פשוט גרועים וברור לי מאליו שאם הם לא היו מבוססים על באטמן המצויר הייתי מתעלמת מהם לחלוטין ואני מניחה שגם אנשים אחרים היו עושים זאת. איני מקבלת את הטיעון שאלה הדמויות הפעולה הכי טובות שיכלנו לקבל עבור הסדרה, צעצועים צריכים להישפט כשלעצמם ולא על פי הסדרה/סרט וכו' שהם מבוססים עליו. לכן, אין יותר סיכוי שאקנה דמות פעולה מהקו, ביי ביי הארלי קווין;_; . באופן כללי כחובבת די.סי. אני מאוד מתוסכלת מהמבחר של דמויות פעולה במיוחד ביחס למארוול. כלומר, אם אתם רוצים להשיג דמות עם ארטיקולציה ופיסול מעולה אתם צריכים להוציא לפחות איזה 40$-70$  ומעלה כאשר דמויות פעולה של מארוול מהסברו נמכרות בפחות מ-20$. תהנו לכם מתור הזהב שלכם, חובבי מארוולP:.









Marvel Legends 3.75 Inch



כפי שציינתי לעיל' למארוול יש אחלה דמויות פעולה במחירים סבירים. תראו מאטל הצעצוע זה קטן פי 2 בערך ממה שאתה עושים בד"כ ועדיין יש לו מפרקים כפולים! ב- NYCC הסברו (Hasbro) הודיעו שהם הולכים להחזיר את הקו בגודל הקטן יותר של מארוול, בערך כ-9.50 ס"מ כמו כוח המחץ. אמנם איירון מן אינו דמות חביבה (במיוחד בסרטים של הנוקמים><, כזה דוש), אך אני אוהבת את העיצוב הזה, קצת מזכיר לי את הרובוט מהסרט "ענק הברזל" (Iron Giant, סרט מעולה ממליצה לכם לצפות בו). יהיה נחמד להשיג אותו כשייצא, אם לא אז זה בסדר, הוא לא נמצא בראש הרשימה שלי.









Transformers: Robots In Disguise







רובוטריקיםD:! אחד מקווי הצעצועים הכי מגניבים אי פעם. למרות שהסדרה החדשה של הרובוטריקים מעוצבת פחות טוב מהסדרות האחרונות (Transformers Animated ,Transformers Prime) יש כמה עיצובים מגניבים. הרובוטריק הראשון הוא דריפט (Drift), כבר דיברתי עליו בפוסט של SDCC. הפעם הוציאו לו גרסה בצבע אחר, הסוואה ארקטית. אני מעדיפה את הצביעה הזאת יותר מהמקורית, יכול להיות שאשיג אותו אם כי הצבעים שלו דומים למדי לבלור (Blurr) שלי מהסדרה המצוירת של הרובוטריקים (Transformers Animated). הרובוטריק השני, ליתר דיוק השקרניק הוא קווילפייר (Quillfire),  הוא נראה יותר כמו צעצוע של Beast Saga/Battle Beast  מאשר שקרניק. וואו, הוא כזה מגניב, תסתכלו על הראש שלו הוא נראה כמו כלאיים של לוויתן קטלן עם וליסרפטור! בהחלט מוסיפה לרשימה שלי. השקרניק השלישי/השני הוא פרקצ'ור (Fracture) , אני אוהבת את העיצוב, מצב ה"מכונית" (אופנוע) והצביעה שלו וככל הנראה מתכננת לקנות אותו לבטח כשייצא^^. אני מעדיפה את פרקצ'ור על פני קוויל פייר למרות המגניבותP:.








S.H. Figuarts





S.H. Figuarts הינו קו דמויות הפעולה לאספנים מבוגרים מאת בנדאי (Bandai), הקו מבוסס בעיקר על דמויות מסדרות מצוירות, סרטים וכו'. דמות הפעולה הראשונה שלעיל' הינה בירוס (Beerus) מסרט של דרגון בול זי. יש לו עיצוב מגניב ומעניין כצעצוע  ללא קשר לסרט שהוא מבוסס עליו. עליי לציין שאיני סובלת את דרגון בול אם כי יש שם עיצובים שאני מאוד אוהבת.  הדבר היחיד שמפריע לי בבירוס  הוא שה"שכמייה" שלו היא חלק מהכתפיים ולא מהווה חלק פלסטיק נפרד. זה נראה מכוער ומוזר, כנראה שהייתי קונה אותו אלמלא זאת. הדבר השני  שהיה מעניין בתצוגה; באנדאי קיבלו רישיון לצבי הנינג'ה מהסדרה המקורית, הצבים יותר דומים ללוגו של הסדרה מאשר הדמויות בסדרה עצמה, בנוסף לכך כבר יש מספיק צעצועים של צבים (חברת Mondo וחברת ThreeZero קיבלו רישיונות) כך שזה יצא מכל החורים. מה שכן מעניין ברישיון של באנדאי, יש להם פוטניציאל לעשות את שרדר וקראנגD:! הם יכולים להרים את הכפפה לאחר שפליימטס המרושעים בגדו באספנים והחליטו לא לייצר את שרדר וקראנג  בגירסת האספנים שכל כך ייחלנו להם. בנדאי יוכלו גם ליצור גרסאות מדויקות יותר של ביבופ ורוקסטדי^^. אז זה מאוד משמח אותי על אף שהעדפתי את האב-טיפוסים של פליימייטס וככל הנראה הם היו וודאי זולים יותר משל באנדאי:/.








Mega Bloks - TMNT















רגע, לא אמרת לפני כן שנמאס לך מצעצועים של צבים?! ובכן קוראים יקרים, אכן אמרתי זאת, אבל! מדובר פה בדמויות צבים קטנות במחירים שווים לכל נפש ולא צעצועי אספנים יקרים/ ווראיציות שונות של הצבים מהסדרה הנוכחית. מבחינתי התצוגה הזאת הייתה גולת הכותרת של הכנס, מגה בלוקס ממשיכים להפתיע אותי לטובה. מגה בלוקס קיבלו רישיון לסדרה המקורית של צבי הנינג'ה (יאייD:), הסדרה הנוכחית כולל הגרסה המיועדת לילדים קטנים יותר, Half Shell Heroes. דרך אגב גם ללגו היה רישיון לצבי הנינג'ה החדשים (הם קיבלו אותו מהרגע שהסדרה החדשה יצאה, נראה לי שהם הפסיקו את הקו) והוא הרבה פחות מוצלח משל מגה בלוקס מהסיבה הזו; לגו משתמשים בגוף בסיס שלהם במקום לעצב גופים בהתאם לדמויות, לכן אני מוצאת את מגה בלוקס הרבה יותר מוצלחים בכל מה שקשור לצעצועים המבוססים לסרטים/סדרות, בעוד שלגו יותר יצירתיים בכל הקשור לדברים מקוריים. הדמויות של הצבים מהסדרה המקורית מעוצבים היטב ודומים למדי. אם תשימו לב, תראו כמה ארטיקולציה יש לדמויות הקטנות האלו! 13 נק' חיבור לצעצוע בסביבות 5-6 ס"מ*-*! מגה בלוקס גם יוציאו את ביבופ ורוקסטדי *בוכה מאושר*, אני מקווה שהם יימכרו בפלייסטים קטנים/כדמויות נפרדות ולא בשקיות הפתעה  או בפלייסטים גדולים, זה יהיה מרושע בעליל0_0. אם ייצא פלייסט של הטכנדרום עם קרנג ושרדר הארנק שלי אבוד, אני אכן מקווה שייצא אבל במחיר סביר ובזמן נוח, כלומר לא יחד עם צעצועים אחרים שאני חומדת. גם הדמויות של צבי הנינג'ה מהסדרה החדשה נראים מעולה, עד כדי כך שהם גורמים לסגנון החדש לא להיראות מכוער (יש לי את הצבים הראשונים שלא נראים כמו העתק מדויק של התלת מימד המכוער-_-), יותר מכך שאר הדמויות צבועות יותר טוב ועם יותר ארטיקולציה משל פליימייטס הקמצנים. לדמויות האלה יש פחות יכולת תזוזה מאלה של הסדרה המקורית, מאחר וזה קו שמיועד לילדים. הייתי רוצה להשיג רק את הטיגריס כנראה, ייתכן ואם יהיו פלייסטים מגניבים אקנה מהקו הזה עוד. לבסוף אחרון חביב הוא הקו של half shell heroes, סטים של בנייה לילדים הקטנים בני 5 ומעלה. זה בהחלט קו חמוד ומעניין, אם כי לא נראה לי שאקנה סטים שלו. הערה נוספת למי שאוהב את מסע בין כוכבים- מגה בלוקס יוציאו סטים של הסדרה.



לסיכום הכנס היה נחמד, מבחינת כמות הצעצועים שעניינו אותי הכנס הזכיר לי את ה- Wonder Fastival. איני יודעת אם אכתוב על הכנסים הבאים של הניו יורק קומיק קון, אך אם יהיו תצוגות כמו אלה, אז כנראה שכן. הכנס הבא שאני מתכננת לכתוב עליו ומחכה לו בקוצר רוח הוא ה-Toy Fair. עד אז אני אמשיך לכתוב עוד ביקורות על צעצועיי, שיהיה שבוע טוב ונפלא לכולכם^^.


נ.ב. התמונות לא שייכות לי, הן נלקחו מהאתרים הבאים: Toyark ו- (Stitch Kingdom (tumblr

יום שלישי, 10 בנובמבר 2015

ביקורת על סט לגו: סדנת העבודה היצירתית של איירה


ביקורת על סט לגו: סדנת העבודה היצירתית של איירה

ראשית עליי לציין, שזה סט הלגו היחיד שיש בבעלותי(שנחשב כסט לגו קלאסי). על אף שלגו נתפס כצעצוע המיועד לשני המינים, בפועל רוב צעצועי לגו מיועדים לבנים ואין שום רע בכך. רק לאחרונה לגו הצליחו למצוא את הנוסחה ליצירת צעצועי בנייה לבנות, לאחר ניסיונות רבים וביניהם הקו של סקאלה (Scala)  שנמכר בילדותי (בהזדמנות אעשה ביקורת עליו ואשווה אותו ללגו לבנות העכשווי). הסט הנוכחי משתייך לסדרת העלפים (כן, ככה צריך לכתוב Elves בעברית, כפי שכתוב בתרגום הטוב לשר הטבעות!) החדשה של לגו. בעקבות ההצלחה של חברות (Friends) וקו הנסיכות של דיסני, יצא קו נוסף המיועד לבנות בהשראת סגנון פנטזיה (בעיני הוא נתפס כז'אנר יותר בנותי מאשר מד"ב; חדי קרן ונסיכות^^).  הסיפור שמאחורי הקו בנאלי למדי; ילדה אנושית נקלעת לעולם קסום ומיד מנסה למצוא את דרכה בחזרה לעולם המשעמם ממנו באה-_-, ובדרכה נתקלת בדמויות ססגוניות שבאות לעזרתה. בניגוד לרוב הסדרות שמבוססות על צעצועי לגו, הסדרה הזאת אינה בתלת מימד מכוער של לגו (ייאי!), אלא באנימציית פלאש מצוירת. אני מאוד אוהבת את העיצוב של הדמויות והייתי רוצה שיהיה להן העתק מדויק של בובות אופנה בנוסף לדמויות הלגו המינמליות, אך זה וודאי לא יקרה:/.






הבה נתחיל בקופסא




הקופסא מעוצבת היטב; ניתן לראות תמונות טובות של הצעצוע עם דוגמאות שונות לאופן משחק לצד ציורים ועיטורים יפים. הקופסא קטנה למדי בהתאם לתכולה שלה וקלה לפתיחה.






כמובן קיבלתי חוברת הוראות להרכבה, אני אוהבת את העיצוב שלה שמזכיר את זה של הקופסא





תראו את הדמות לגו שמרכיבה לגוD:!

 כמו בכל לגו תלת מימד, ראו את כל הפוזות שהצעצוע שלכם לא מסוגל לעשותD:









 בסוף החוברת היו תמונות של פלייסטים נוספים מהסדרה שאתם יכולים לרכושP:









וכעת לדמות שקיבלתי עם הפלייסט, הלא היא העיקר בסופו של דבר.





איירה (Aira) היא עלפית אוויר וזה מתבטא בסמלים רבים(בעיקר של כנפיים) המצויים על בגדיה, סנדליה וגופה(קעקועים). עוד דבר לפני שנמשיך, שיניתי את שמה לאאריס (Aeris), אוויר בלטינית. לעניות דעתי זה נשמע הרבה יותר טוב מהשם המעפן, איירה, יתר על כן זה נשמע כמו משהו שהיה מופיע בשר הטבעות^^.





הנה תצלומי תקריב 





אני מעריכה את כל הפרטים/עיטורים הקטנים הנמצאים על דמות כה זעירה. לעניות דעתי, זה מאוד נחוץ לצעצועי בנות שאחד מהדגשים העיקריים שלהן הוא מראה אסתטי יפה בעל פרטים רבים. 








למרות שלדמויות הלגו הבנותיות יש עיצוב שונה משל דמויות לגו הרגילות, הן מתפרקות/מתחברות בדיוק כמוהן, מה שמאפשר לשלב בין חלקים של דמויות אחרות ולעצב דמות משלך. הערה נוספת, למיטב הבנתי דמות מסוג זה, נקראת מיני בובה (Mini Doll) במקום דמות (Mini Figure). אמנם, אני יכולה להבין את הסיבה לכך (דמות אופנתית/מעוצבת), אך מצד שני אני מתקשה להחשיב צעצוע שאין לו ולו טיפה של שיער/פרווה/בד כבובה. באתר של לגו ראיתי שכתוב מיני דמות בובה, זה מסובך מדי ואני מעדיפה להיצמד להגדרה של דמות.







ארטיקולציה


 בניגוד לפירוק/ הרכבה, יכולת התזוזה של הדמויות החדשות אינה זהה לדמויות לגו המקוריות:(, יש להן 4 נק' חיבור במקום 7 נק' חיבור.  הראש שלה מסתובב 360 מעלות. הרגליים שלהן זזות באחידות, במקום שכל רגל תזוז בנפרד, יותר מכך הן זזות רק קדימה ולא אחורה. אני חושבת שזה היה יותר חכם/עדיף אם הרגליים שלהן היה זזות בנפרד ולשני הכיוונים קדימה-אחורה והיו משתמשים בחצאית מגומי/מבד. אני יודעת שישנם דמויות הלגו שיש להן חצאית בד למשל ליסה מהסימספונים. הזרועות של אאריס מסתובבות 360 מעלות, כמו דמות לגו טיפוסית אבל פרק כף היד שלהן לא מסתובב ומבחינתי זה הדבר הכי מתסכל בעיצוב שלהן. זה פשוט מבאס בעליל שהן לא יכולות להחזיק דברים בצורות נוספות, אפילו דמויות פליימוביל מסוגלות לכך.





גימיק ייחודי שהוסיפו לדמויות האלו, הוא חור בשיער שמאפשר לשים כל מיני קישוטים עליו. אני דווקא אוהבת את התוספת הזו, החור מספיק גדול כדי להיות פונקציונלי אבל לא להפריע בעין מבחינה אסתטית. לצערי הרב, לא קיבלתי איתה שום קישוט לשיער:(.









אאריס וכל שאר הדמויות מסוגה יכולות להחליף והלשתמש בשיער לגו של דמויות אחרות, זה החלק היחיד שמקשר ביניהם לדמויות המקוריות. לאאריס יש שיער שעשוי מגומי ולא מפלסטיק קשיח כמו שאר דמויות הלגו הרגילות, אלא כמו שאר הדמויות הבנותיות, ככל הנראה. איני אוהבת את השימוש בחומר הזה לשיער מהסיבות הבאות; 1. הצבע של האוזניים שלה אינו זהה לצבע עור שבשאר הגוף והפנים שלה 2. כשמנסים להזיז את הראש, רק השיער שלה זז ומסתיר את הפנים שלה, זה קורה לעיתים קרובות-_-. 







ועתה לפלייסט עצמוD:



על האריזה מצוין שפלייסט זה הוא סדנת עבודה, חרף זאת רוב הפלייסט אינו מתקשר לסדנת עבודה בכלל:/.  קיבלתי 2 רהיטים; שידה עם מגירות, שרפרף/מדרגה. כמו כן קיבלתי ביתן ציפורים(?) מעוצב להפליא ולבסוף מכשיר תעופה. 






ביתן ציפור/ים







אני  מאוד אוהבת את המבנה, הוא יפהפה. אם כי הייתי מעדיפה שיימכר בתור חלק מפלייסט שמהווה את החדר של איירה/אאריס מאשר סדנת עבודה:/. בחלק העליון של הביתן מופיע הסמל של זן העלפים האוויריים ולצדו שני "כנפיים" אותן ניתן לפתוח ולסגור. אני מעדיפה אותן במצב הסגור. בחלק התחתון של הביתן יש תא למכתבים(קיבלתי רק מכתב בודד עם הפלייסט;_;) ומגירה סודית שבתוכה יש עוגייה. איני מבינה למה נמצאת עוגייה במגוריה של הציפור, הרי היא יכולה לאכול אותה. גם אם היא אמורה לאכול אותה , עוגיות הן אוכל לבני אדם ולעלפים, לא לציפורים><!










אני מחבבת למדי את הציפור, חיית המחמד של אאריס. נראה לי שיכלו לעצב אותה בצורה יותר ססגונית מאשר להיראות כמו יונה עם מקור ורוד ועיטורים:/. בכל זאת תוספת נחמדה שמהווה דמות בפני עצמה.









גם לציפור יש גימיק זהה לשל אאריס; חור בראש (זה לא נשמע טוב) שמאפשר לקשט אותה. למיטב הבנתי כל הבע"ח בקווים של לגו המיועדים לבנות כוללים את הגימיק הזה. ניסיתי להשתמש בנוצה שקיבלתי בפלייסט כדי לקשט אותה, אך זה לא יצא יפה כפי שקיויתי:/.










ואפשר להשתמש בציפור בתור שיער לדמותXD









המגירה/שידה









שידת המגירות מאוד צבעונית ו"מקושטת", אך בכל זאת מצליחה לשמור על מראה מינמליסטי. על החלק העליון מונחים שתי קסתות דיו ונוצה, בצד המגירה תלויים סרגל ומספריים. על השידה מודפסת מפה של טירה בין העננים (הייתי רוצה לראות פלייסט של זה). על אף שנראה כי יש שתי מגירות בפועל יש רק אחת, זה קצת מרגיז אותי. בתוך המגירה מוחבאת קסת נוספת בצבע אדום באופן חשוד למדי. אני אוהבת הרהיט הזה גם.






אאריס חותמת על המכתב בעזרת הנוצה:)


אם אתם דקדקנים כמוני, תיראו שצד אחד של הנוצה אינו "חלק". אני תוהה אם זה הכרחי, מאחר ולחלקים זעירים אחרים של לגו אין את זה, או שמא מדובר בירידה באיכות של לגו, למשל צעצועי הלגו הישנים של אחי חלקים לגמרי:/.







הנה אאריס אוחזת בסרגל ובמספריים


כפי שאתם רואים היחס בין הדברים שהיא אוחזת לעצמה, אינו פרופציונלי בעליל. זו תופעה ידועה אצל דמויות לגו. בתור מישהי שאוהבת מיניאטורות, אני מעדיפה שיהיה יחס תקין בין הדמות לחפצים שלה, אך מאחר ודמויות לגו כה קטנות זה בלתי אפשרי ולמען האמת יש בזה משהו משעשע.







המדרגה/שרפרף


זה לא פלייסט לבנות, אם לא קיים לפחות משהו אחד מטופש ומיותר. במשך כל חיי כאספנית צעצועים, בחיים לא נתקלתי בפלייסט של בנות שאינו מבוסס על טהרת בית בובות, ואין בו לפחות פריט אחד שכל המהות שלו זה רק להיראות יפה. לעומת זאת, בפלייסטים של הבנים לכל דבר יש שימוש! למשל אם בפלייסט של בנות יהיה סתם עץ יפהפה עם פרחים, אז אם זה היה חלק מפלייסט של בנים היה בו נדנדה וכו'. לאאריס גם ככה יש מכשיר תעופה אז למה היא צריכה את המדרגה המטופשת הזאת?!



באחורי הקופסא הראו שניתן להשתמש במדרגה בתור כיסא



זה פשוט נראה גרוע; הרגליים שלה לא נמצאות מתחת לשידה במקום זאת היא הורסת את השידה עם הסנדלים המלוכלכים שלה (טוב היא עלפית, אז הבגדים שלה לא יכולים להיות מלוכלכים). אני יכולה לחשוב על 3 דברים טובים יותר שהיו יכולים להיות בפלייסט במקום גוש הפלסטיק הזה; 1. ארגז כלים עם כלים וזה היה מתקשר לנושא הסדנא, כמו כן היא יכלה לתקן איתם את מכשיר התעופה^^ 2. קופסא ענקית ומעוטרת של עוגיות, זה לא מתקשר לנושא, אבל אוכל מיניטאורי זה תמיד כיף^^  3. טחנת רוח מיניאטוריתD: . לפחות יש למדרגה חלקים בצבע שאינו נפוץ בלגו ומצד שני אין לי כמעט צעצועי לגו:/.







מכשיר התעופה






בגדול אני אוהבת את העיצוב של המכשיר, אך יש שני דברים שמפריעים לי; ראשית המשולש/השיפוע הסגול מאחורי הגב שלה, זה פשוט נראה מוזר, זה כנראה נעשה בשביל שזה יתאים לאורך השיער ולא יפריע. שנית יש שארית פלסטיק מגעילה על אחת הכנפיים, הם יכלו לעשות זאת כך שזה יהיה בצד השני כמו הכנף השמאלית:/.  בסך הכל אני אני אוהבת את המכשיר הזה, הוא מגניב.  אמנם אני תוהה אם הם יכלו לעצב את הדמות כך שיהיה לה כנפיים כחלק מהגוף שלה, משום מה אני נמשכת לרעיון הזה יותר.








יש לי חלק נוסף שעומד בפני עצמו ולא מתקשר באופן ישיר לשאר הפלייסט


קיבלתי מפה מודפסת עם ציור של מפתח. לדעתי, לגו היו צריכים ליצור מחבוא מסתורי למפה בין זה אם בביתן ציפורים או במגירה, כך המפה הייתה מעוררת יותר עניין.








אאריס יוצאת להרפתקהD:









חלקי ספייר^^

קיבלתי חלקים רזרבים לפלייסט. חלקים רזרבים זה תמיד נחמד, אבל יותר מכל שמחתי לגלות שיש לי עוגייה נוספתD:!










כעת לאאריס יש שתי עוגיותD:









כך שהיא יכולה לחלוק עוגיה עם מישהו....











או לשמור הכל לעצמהP:.







מבחינתי לקו הזה חסרים שני דברים שיכלו להפוך אותו להרבה יותר מוצלח; 1. הדמויות מופיעות יותר מפעם אחת בפלייסטים נוספים ובמקום שיהיה להן בגדים/תסרוקת שונים ואף הבעת פנים שונה הן זהות לחלוטין, כך שאתה קונה את אותה דמות יותר מפעם אחת:/ 2. מחסור בנשקים- יש בסדרה הזאת עלפים! עלפים בלי חרבות או חיצים וקשת זה כמו באטמן בלי גלימה, דבר שלא ייעלה על הדעת! השאלתי מאחי חרב לגו בשבילה והיא נראית מגניבה בעלילD:


לגו חייבים לחזור להשתמש בפלסטיק דמוי כרום-_-.







תמונות השוואהD:!

 מימין לשמאל: דמות מקינדר (מסדרה דומה לווינקס), פולי פוקט, ילדת פליימוביל, לגו קראסטי, אאריס, פיית פליימוביל, ברווזון ממשפחות סילבניה^^, איש מצרי מקינדר ישן (של אחי), דמות מקינדר (ייתכן שמדובר בחיקוי קינדר). 








לסיכום, אני מרוצה למדי מהפלייסט ומהדמות שקיבלתי איתו, עם זאת אני בהחלט חושבת שיש מקום לשיפור. התיאור של פלייסט כ"סדנת עבודה יצירתית" תלוש למדי, "יצירתית" מתייחס לכך שרק חשיבה מסוג זה תוכל לתרץ את זה כסדנא. אני בטוחה שאם היה מדובר בפלייסט של בנים המתואר כסדנא, הוא אכן היה סדנא עם מלא כלים וכו'-_-. השגתי את הפלייסט הזה ב-70 ש"ח בחנות צעצועים בארץ לפני שגיליתי את נפלאות אמזון, שם הוא נמכר ב-40 ש"ח(9.99$);_;. בסופו של דבר, אני ממליצה על הפלייסט הזה במיוחד לחובבי פנטזיה.





 Aira's Creative Workshop from Elves
חברה/יצרן: Lego
שנה: 2015
מחיר: 70 ש"ח מחנות צעצועים הקרובה לאזור מגוריי




בונוס:

ממליצה לשמוע את השיר Die By The Sword כדי ליהנות באופן מושלם מהבונוס(B







נ.ב. מלבד הדמות שלי עם הנוצה הכל שייך לאחי^^