יום שלישי, 30 באוגוסט 2016

ביקורת על ביבופ ורוקסטדי - מהסרט צבי הנינג'ה יוצאים מהצללים


ביקורת על ביבופ ורוקסטדי(:
מהסרט צבי הנינג'ה יוצאים מהצללים:(



"צבי הנינג'ה יוצאים מהצללים"* הינו סרט ההמשך לסרט צבי הנינג'ה שיצא ב-2014 בבימויו של מייקל ביי, אהוב ליבם של בני השלוש העשרה בזכות סוגת העילית שהמציא הנקרית "פיצוצים, תצלומי תקריב של מייגן פוקס, פיצוצים". כמובן שגם לסרט זה יצאו צעצועים בהתאם למסורת המרצ'נדייז של צבי הנינג'ה ולמרבה ההפתעה יש ביניהם כמה צעצועים מעולים כגון ביבופ ורוקסטדיD:.



* לפחות הם לא יצאו מהשריון שלהם הפעם:\...כן מייקל ביי לא הרס את צבי הנינג'ה, הם מיסחרו את עצמם למוות ומכרו את נשמתם לשטן כבר קודם לכם כשפליימטס דאגו לסחוט את המיץ לחלוטין בעקבות ההצלחה של הסדרה המקורית.






הבה נתחיל בקופסא (של ביבופ שהינה זהה לשל רוקסטדי)




הקופסא מורכבת בעיקר מהצבעים ירוק וסגול, בעלת מראה זוויתי בדומה לקופסא מהסדרה המצוירת. אין לה מראה מעניין וייחודי אך היא עדיין מושכת תשומת לב בזכות הצורה המיוחדת והצבעים העזים. מאחורי הקופסא ניתן לראות דמויות נוספות לרכישה ולפנים מופיעה תמונה של 4 שיבוטים של שרק, כמובן שנפטרתי ממנהP:.













הקטלוג







איך ייתכן קו של צבי נינג'ה בלי קטלוג?! אפילו לקו "הקטן" של הסרט, שהינו קו דמויות פעולה קלאסי ושלם (דמויות, רכבים ופלייסטים) וכעת צבי הנינג'ה הוא קו דמויות הפעולה היחיד שעומד בקריקטריון הזה:(, למעט אימג'נקסט שמיועד לפעוטות. 












וכעת לביבופD:





כפי שכתבתי בתחילת הביקורת הופתעתי מאוד לראות שישנם צעצועים טובים בקו של הסרט מאחר ובכן העיצובים של סרטי מייקל ביי איומים><! בין אם זה הרובוטריקים שנראים כמו שלדים של עצמם או צבי הנינג'ה שנראים כמו שיבוטים של שרק.  הסרט השני של צבי הנינג'ה להבדיל מהראשון הושפע רבות מהסדרה המצוירת הראשונה וניתן לראות זאת עם הופעתם של דמויות קלאסיות כגון קראנג וביבופ כאשר העיצוב שלהם נעשה בהשראת צעצועי הוינטג'D:! ביבופ בעיצוב החדש מאוד שמן, אף על פי שזה נראה כמו החלטה הגיוניות מאחר והוא חזיר, היא איננה נכונה. ביבופ הוא חזיר בר וחזירי בר הינם שריריים ובעלי חזה רחב בניגוד לחזיר הבית. למרות זאת אני עדיין אוהבת את העיצוב החדש וחושבת שהוא נראה מעניין וייחודי. אני אתייחס ביתר פירוט לעיצוב שלו ושל רוקסטדי בהמשך הביקורת כאשר אשווה אותם לגרסאות הוינטג' המחודשות שלהם(:.







פרטים
















בעוד שפליימייטס התחילו להתקמצן יותר ויותר בצביעה בו בעת הם השתפרו פלאים בפיסול, תראו איזה מרקם יש לעור! זה נראה כמו עור אמיתי ובנקל יכול להשתוות לרמת הפיסול של צעצועי אספנים כגון NECA. העיניים של ביבופ גם מפוסלות היטב, אך למרבה הצער הן אינן צבועות כמו פרטים רבים, אבל במקרה שלהם אי אפשר להעלים מזה עין. הבנתם, קוראים יקרים? כן עוד בדיחת משחקי לשון גרועהP:. עוד פרטים קריטיים למדי שאינם צבועים הם הלשון והשיניים, יכולתי למחול על כך אם הראש היה יחידה אחת שכן קשה לצבוע במרווחים המצומצים האלה. אני אוהבת את הטבעת הקטנה עם האות B על האצבע שלו, זה תוספת נחמדה(:.  חלק ניכר מהפרטים המועטים שאכן צבועים, אינם צבועים כראוי בין אם שחסר צבע ובין אם הוא "מדמם" מעבר לאזור שלו. גם איני מבינה למה לכל הרוחות החיבורים במרפק אינם זהים לפלסטיק  של "צמיד" הזרוע?! הצבע מהז'קט השתפשף עם החיבור ודבק אליו. כמו כן, ליד יש גימור גרוע של הפלסטיק (שנמצא גם באותו מקום מקביל בזרוע השנייה). הנעליים שלו כמעט חלולות לחלוטין ומשום מה טבוע לו מספר בצדו של מגף אחד. 










אביזרים


קיבלתי שני אביזרים עם ביבופ, שרשרת ברזל עם מנעול ומוט ברזל. אביזרים פשוטים אך מתאימים לדמותו של ביבופ שהיה חלק מכנופיית רחוב לפני שהפך למוטציה. 








בפועל האביזרים לא משהו, הם עשויים מפלסטיק רך שזה די מעפן. מוט הברזל קצר מדי ונראה חסר חשיבות, שרשרת הברזל ביד נראית חסרת צורה במקום שייראה כי אכן ביבופ מעיף שרשרת ברזל כבדה:/.












ארטיקולציה
















לא רק שהארטיקולציה של ביבופ ורוקסטדי מעולה, יש להם את הכי הרבה ארטיקולציה שהייתה אי פעם לנבלים בצבי נינג'ה* ואף יותר ארטיקלוציה מהצבים עצמם (אם כי מדובר בנק' אחת יותר)! יש להם 12 נק' חיבור; חיבור כדורי עם ציר בכתפיים, במרפקים, בירכיים ובברכיים. חיבור סיבובי במותן ובפרקי כף היד וחיבור כדורי בצוואר, איני בטוחה אם לרוקסטדי יש סתם חיבור סיבובי בצוואר או שהוא פשוט לא עובד טוב, אני נוטה יותר להניח את המאוחר. עליי לציין שהחיבורים של ביבופ ורוקסטדי היו מאוד נוקשים כשקיבלתי אותם וזה מוזר למדי כשמדובר בצעצוע פלייליין וגם בלתי מתקבל על הדעת. החיבורים הכי בעייתים היו פרקי כף היד של ביבופ שפשוט מחוברים בגומי וחששתי לקרוע אותם, לשמחתי הרבה אחי הגדול כמו תמיד סייע לי לרופף את החיבורים(:. ביבופ מצליח כמעט לעשות שפגאט פנים ולעומת זאת בקושי מכופף את הברך קמעה.


*אמנם יש את הקו של הקלאסיק שפליימייטס הוציאו (והרגו בטרם עת) אך הוא פונה בעיקר לאספנים















וכעת לרוקסטדיD:



 אמנם רוקסטדי הוא פושע נתעב אך הוא עדיין נוצרי אדוקP:




גם העיצוב החדש של רוקסטדי נראה מעולה ולמען האמת אני חושבת שהוא יותר מוצלח מזה של ביבופ. אני אוהבת איך שהראש שלו נראה כמו של קרנף אמיתי ועדיין יש לו מראה אנושי מסוים, בהחלט נראה כמו אדם שעבר מוטציה של קרנף(:. הוא הרבה יותר עמוס בפרטים מאשר ביבופ ועדיין יש לו מראה אחיד ונקי.







פרטים




















אמרתי כבר שאני אוהבת את רוקסטדי יותר? תסתכלו כמה מגניבים כל הניואנסים הקטנים בפיסול שלו! אני אוהבת את העצמים הבלתי מזוהים שמפוסלים לו על הז'קט, את קעקוע הבטן המפוסל ויותר מכל את זוג האגרופנים עם הכיתובת "YOUR FACE"! ניסיתי לצלם ללא הועיל את האבזם עם גולגולת השור, היא מיניאטורית ונטולת צבע *שיעול* פליימיטייס *שיעול* ולקח לי זמן רב עד ששמתי לב  בכלל לקיומה. שלושה פרטים נוספים וחשובים שאינם צבועים הם השיניים שלו שמגיחות מבין השפתיים ויותר מכל שרשראות הברזל שלו על הידיים. לא רק שרוקסטדי בעל פרטים רבים יותר יש לו גם ארבעה צבעים יותר מביבופ (כשנים עשר צבעים) ובכלל הוא צבוע יותר ובעל צביעה נקייה יותר יחסית. הוא כנראה הדמות עם הכי הרבה צבע שפליימייטס הוציאו לאחרונה (ואולי מזה שלושה עשורים, אם כי אז הצבע היה מספיק) ועדיין מרגישים כי חסר צבע. גימור הפלסטיק שלו פחות טוב משל ביבופ בארבעה מקומות: החיבור בכתף הימנית, מאחורי המגפיים והציר בכתף השמאלית שניתן בקלות לפספס אותו. משום מה יש לו קצת צבע צהוב בחיבור של המרפק הימנית, טוב בהחלט רואים שפיספסו צבע פה ושם>_>. כמו ביבופ גם הנעליים שלו חלולות, אם כי נדמה לי שטיפה פחות ולא מצאתי עליו מספר מוטבע כמו ביבופ.












*אביזרים


קיבלתי עם רוקסטדי רק את המחבט שלו, הוא גם עשוי מפלסטיק רך כמו הנשקיםשל  ביבופ אבל בניגוד אליהם הוא מרגיש יותר קשיח כנראה בגלל עוביו. איני מרגישה כמעט בחיסרון של הפטיש ולמיטב הבנתי הוא עשוי מגומי, בעע. גם ככה בקופסא/בקטלוג רוקסטדי מצולם רק עם המחבט, תתארו לכם שהוא היה מצולם עם שלושה אביזרים והיו מקבלים איתו רק שנייםP:.




*בניגוד לביבופ שקניתי אותו ללא שום בעיות, כשחזרתי הביתה התברר שכשלתי בבדיקת עין הנץ שלי וראיתי שארית פלסטיק מכוערת לאורך אמצע פניו של רוקסטדי, כביכול היה מדובר בחיקוי זול! רציתי להחליף אותו בחנות עם רוקסטדי אבל ראיתי רק רוקסטדי עם האופנוע (שיש לו צביעה ופיסול שונים במקצת) או כחלק מאריזה כפולה יחד עם שיבוט של שרק (לאונרדו מהסרט) וללא הפטיש שלו, בלית ברירה בחרתי בשיבוט של שרק והחלפתי עם מישהו את צב נינג'ה תמורת כסף.








בדומה לאביזרים של ביבופ, גם הנשק הזה מאכזב ומרגיש קטן מדי ועלוב.













ארטיקולציה









מלבד הראש הארטיקולציה של רוקסטודי עולה על זה של ביבופ, הוא מצליח להרים את הכתפיים עד הסוף, לעשות שפגאט פנים ולכופף את הברך בזוית ישרה פחות או יותר.















זמן השוואהD:



ביבופ עם ביבופ





כפי שניתן לראות, לשני הביבופים יש מבנה גוף שונה לחלוטין. ביבופ המקורי נראה שרירי וחזק עם חזה רחב (כמו חזירי בר כפי שהערתי לעיל')  בעל ראש גדול ואילו ביבופ החדש עם ראש פרופציונלי יותר לגוף כיאה למראה ריאליסטי ומאוד שמן.
ביבופ החדש לא ירש את הפודרה מהמאה ה-16 ושיני הארנב המצחיקות. מגני הכתפיים המגניבות הוחלפו בקעקוע כדור אש אדום פחות מגניב. ביבופ החדש העצים את המוטיב הפאנקיסטי מהביבופ המקורי והפחית את המוטיב האינדיאני- הישרדותי. ביבופ הישן יותר צבעוני ומרגיש יותר שלם, כמו כן הצביעה שלו נקייה להפליא, יתר על כן הזנב הצבוע זהה בדיוק לצבע הגוף בניגוד לביבופ החדש>_> (לרוקסטדי החדש גם יש צביעה זהה לגמרי של הזנב, איני מבינה למה אצלו זה שונה).  זכויות היוצרים של  ביבופ מהסרט מוטבעות על  סוליות הנעליים ואילו אצל גרסת הוינטג'  הן מוטבעות על הגב, ולמרות זאת לא בולטות במיוחד. הגימור של הפלסטיק אצל ביבופ הישן נקי למשעי והפלסטיק חלק. הגוף שלו כבד יותר ומרגיש בעלה מסה בהשוואה לביבופ חדש, לפחות לא מדובר בהבדל תהומי. העמידה שלו גם הרבה יותר יציבה לא רק בשל העובדה שהרגליים שלו הן גוש אחד ונטולות חיבור, אלא גם כי הנעליים של ביבופ החדש חלולות למדי:/. הפיסול והארטיקולציה של ביבופ החדש טובים יותר, אך בכל שאר הדברים הוא לוקה בחסר וביבופ הישן מרגיש הרבה יותר כצעצוע אחיד ושלם ובכלל צעצוע טוב יותר לילדים. כאספנית צעצועים מבוגרת אני כצפוי מעדיפה את הגרסה החדשה, אך כצעצוע שבראש ובראשונה מיועד לילדים אני חושבת שהוא צריך להתאים להם קודם ואח"כ לי.

*ביבופ ורוקסטדי בגרסת הוינטג' שיצאו ב-2009 ונמכרו בארץ, הם של אחי הגדול








 רוקסטדי עם רוקסטדי





בדומה לביבופ גם רוקסטדי הישן נראה יותר רזה ושרירי אם כי בהפרש נמוך יותר ומנגד שאר ההבדלים רבים יותר. רוקסטדי בסדרה המצוירת היה שמנמן בניגוד לצעצוע וינטג', מעניין שהם עשו את צעצוע של סרט ככה ואילו בקו של הקלאסיק הוא היה רזה. המוטיב הצבאי של רוקסטדי המקורי הוחלף לגמרי במראה פאנקיסטי, השרידים היחידים שנותרו הם מכנסי ההסוואה והקסדה הירוקה עם משקפת בצבע זהה. הפעם זכויות היוצרים של גרסת הוינטג' מוטבעות על הישבן (זה המקום שאמור להיות לבובות אופנה-_-) ומפריעות למראה של הדמות פעולה בעוד שאצל רוקסטדי מהסרט זכויות היוצרים מוחבאות בסוליות של הנעליים. בנקל ניתן לראות כי דווקא רוקסטדי החדש צבעוני יותר מעמיתו הישן! עבודה טובה פליימייטס למרות ששוב רוקסטדי הישן אינו מרגיש נטול צבע להבדיל מרוקסטדי החדש והצבעוני וגם בעל צביעה מדויקת וטובה יותר. אם הפיסול של ביבופ החדש טוב בהרבה מהוינטג' הרי שרוקסטדי החדש טוב פי עשרות מונים מהישן. עכשיו כשאני חושבת על זה רוקסטדי המקורי נותן לי יותר תחושה של אדם זקן וישיש מאשר לוחם ללא חת; העמידה הסטטית הכפופה והרפויה, ידי הילדה הקטנות (אף פעם לא הבנתי למה נתנו לו ידיים כה קטנות בעוד שביבופ קיבל ידיים עצומות ומגניבות><), היבלות והקמטוטים לאורך הגוף והפנים. אני שמחה שהוסיפו לרוקסטדי החדש זנב מאחור כמו ידידו ביבופ. צר לי שגם רוקסטדי לא קיבל את מגיני השריון של צב כמו ביבופ החדש:(, זה סימל את היותם מכסחי צבי נינג'ה ו"אחים" (במובן של bros). גם פה היציבה, גימור הפלסטיק והמסה של רוקסטדי המקורי מתעלים על אלה של החדש, אם כי בהפרש הרבה פחות ניכר. שוב מנק' מבט של אספנית אני מעדיפה את הצעצוע החדש, אך ללא צל של ספק מבחינת צעצוע טוב לילדים הישן מנצח שנית. באופן אוטומטי ככל שיש יותר ארטיקולציה כך הצעצוע פחות יציב אך אין זה אומר ששאר האיכויות צריכות לבוא בחשבון על כך, הרי התקדמות הטכנולוגיה אמורה לסייע לנו ליצור צעצועים טובים יותר, פשוט חברות צעצועים בימינו יכולות להרשות לעצמן להתקמצן כי אין מספיק תחרות (מאחר וילדים פחות משחקים בצעצועים קלאסיים שמפתחים את הדימיון והחשיבה ובמקום זאת משחקים בסמארטפונים וכו'), לצערינו הרב. אני עוד אוסיף ואומר כי צעצוע עם ארטיקולציה מעל 5 נק' החיבור הטיפוסיות עדיין יכול להתאים היטב לילדים,  תלוי באיזה קבוצת גילאים מדובר והאם ספציפית ילד מסוים נוטה יותר ל"התעלל" בצעצועים שלו והאם החיבורים הם עם ברגים(:.







ביבופ ורוקסטדי ליד צבי הנינג'ה מניקלודיאון




כן, ביבופ ורוקסטדי משתלבים היטב עם הגרסה הראשונה של צבי הנינג'ה מניק כשהם עוד היו טיפה ריאלסטיים, מלאי פרטים ובעלי מראה חלק ולא תלת מרובע שבור ומכוער של הסדרה. לבינתיים צבי הנינג'ה מניק הם הייצוג המושלם מבחינתי לצבי הנינג'ה האהובים, יש להם ארטיקולוציה מעולה, מראה ייחודי לכל צב (אם כי ניתן לומר יותר מדי ייחודי, הם לא נראים כמו אחיםP:) והם חלק מקו הפליילין, על כן גם ביבופ ורוקסטדי שמשתלבים איתם אף הם הייצוג המושלם עבורי לדמויותיהם כעת. דרך אגב, גם ביבופ ורוקסטדי נראים נחמד יחדיו, אני שמחה שיש ביניהם הפרשי גובה.







תמונות השוואה כלליות

 מימין לשמאל: באז לייט ייר של אחי, ג'ון סילבר מכוב המטמון, ביבופ, רוקסטדי, מיכאלנג'לו מהסדרה של 2003, פנתרו, בלור מרובוטריקים אנימייטד, ברוס לי





לסיכום, ביבופ ורוקסטדי למרות כל החסרונות שלהם הם עדיין צעצועים מגניבים וכיפיים. הם מצליחם לשמר את הרוח המקורית של הדמויות וגם לעמוד בפני עצמם. אני מעריכה את הניואנסים הקטנים שיש בפיסול כפי שהיה בקו הוינטג' של צבי הנינג'ה. אם אתם מעריצים את צבי הנינג'ה או סתם אוהבים דמויות אנתרופומורפיות וצעצועים מגניבים בכלל, אני ממליצה עליהם בחום. למיטב ידיעתי עדיין מוכרים בארץ צעצועים מהסרט החדש של צבי הנינג'ה, כדאי שתמהרו לקנות אותם וכמו תמיד, קוראים יקרים, בהצלחה בציד הצעצועים שלכם!











Bebop and Rocksteady from TMNT: Out Of The Shadows
חברה/ יצרן: Playmates
שנה: 2016
מחיר: 99.80 ש"ח (49.90 ש"ח ליחידה)





 בונוס:

הצבים במרדף אחרי ביבופ ורוקסטדי!



Born to be wild!


נ.ב. האופנוע שייך לאחי, מדובר באופנוע תוצרת Kenner שהיה חלק מהקו של הגרגולים. האופנוע הזה כמעט בן גילי!